dissabte, 31 de maig del 2014

La festa a la Mare de Déu dels Desemparats de 1887 (II)

Sobre la resposta que va donar el Marqués de Campo a la petició de l'alcalde de València per contribuïr a la il.luminació de la façana de la Capella de la Mare de Déu dels Desemparats, podem assabentar-nos, a través de la premsa, del telegrama que li va remetre, acceptant la sol.licitud cursada.

Marqués de Campo (1814-1889)

En els diaris "La Correspondencia de España" i "La Unión", respectivament, en les seues edicions del 6 de maig, podem llegir una breu notícia, que conté la transcripció del telegrama remés pel Marqués de Campo.

En el vespertí "La Correspondencia de España", l'entrada de la notícia posa de relleu la generositat del Marqués de Campo: "Dicen de Valencia que este año, como los anteriores, la fachada de la Capilla de la Virgen de los Desamparados lucirá una preciosa y espléndida iluminación, merced al desprendimiento del señor marqués de Campo, que, como dueño de la fábrica de gas, ha dirigido el siguiente telegrama al alcalde, que le pidio á este objeto su concurso".

La Correspondencia de España (06/05/1887)

Per la seua part, el diari catòlic "La Unión" destaca, com a entrada,  la petició realitzada per part del l'alcalde de València: "Con motivo de haber enviado un telegrama el alcalde de Valencia al señor marqués de Campo, pidiendo su concurso para la iluminación de la fachada de la capilla de Nuestra Señora de los Desamparados, patrona de aquella capital, el opulento banquero ha contestado con el siguiente parte..."

La Unión (06/05/1887)

El texte del telegrama de contestació per part del Marqués de Campo, reproduït pels dos diaris, és el següent: "Puede Vd. ordenar a mi ingeniero del gas que haga lo que Vd. pide en su telegrama de hoy, en obsequio de la adorada Señora de los cielos que tanto venero y á quien pide dé la salud de mi mujer que sufre en cama las dolencias que le envía.- Marqués de Campo".

Pel contingut del telegrama podem saber que la dona del Marqués de Campo, Rosalia Rey, es trobava malalta.

En aquell any, l'acalde de València va ser Vicente Alcayne Armengol (1828-1913), arquitecte de professió, que només va romandre a l'alcaldia fins l'any següent de 1888.